Thursday, May 14, 2009

Minyak naik balik

Dah agak da..ye betul apa yang saya agakkan selama ini menjadi kenyataan,kenapa ye..sebenarnya minyak naik lagi,..bukan sekarang,tapi 3 bulan dari sekarang,harga minyak sekarang rm 1.80 seliter bagi kualiti minyak ron 92,dan bakal di tukar kepada ron 95 dengan harga subsidi kerajaan iaitu rm 2.00.walaupun harga ni naik 20sen rasa2nya lah,adakah harga ini berada di dalam tahap kemampuan atau di luar tahap kemampuan.Bagi saya harga minyak ni memang patut naik sedikit,bukannya saya sokong tentang kenaikan harga ni,tapi tak pulak saya membantah..bukanya apa,harga tambang bas dan lrt di kl ni boleh dikatakan murah jugak la kalau nak di bandingkan dengan kos penggunaan petrol kenderaan anda,saya sendiri pernah berhabis Rm 350 untuk minyak kereta saya (tapi sekali tu je la,saja jalan makan angin balik kampung)Lagi satu,kalau rakyat kl ni semua sepakat naik pengangkutan awam,rasa2nye lah jem kat kl ni boleh di bendung tak..rasanya tak kot.. @:-)

No comments:

Post a Comment